Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
أخبار

كنت ماشي بالتاكسي علي طريق زراعي

كان موجود في جميع المواقف التفسير المنطقي اللي مقتنع بيه ان الشخص دا كان قريني وقرر بطريقه ما انه يساعدني ان انقذ أمي وابويا و زوجتي ويعاتبني باني تخليت علي صديقي احمد اللي مات غريق ايا كان اللي حصل انا ممتن له

لكن اللغز اللي قدرت افسر نصفه والنصف الآخر عجزت تفسيره جملته ” التلاته كانوا ليك اما الرابعه فهي عليك “

تنبهت آخيرا من تشويش عقلي واستعراض الاحداث المأساويه اللي مريت بيها وبصيت مجددا في المرايه اللي قصادي لقيت قريني ابتسم وقبل ما يختفي قالي :-

” هنتقابل تاني وتذكر ان الرابعه عليك ”

خلال لحظات كان اختفي من قصاد عيني

شغلت التاكسي ولسه بتحرك بيه ..

فتحت عيني تدريجياً لقيت نفسي نايم في سرير في مكان غريب واسرتي و زوجتي و اهلها حواليا

قلت لهم ايه اللي حصل ؟

قالولي أنت في المستشفي يا أمير والحمدلله انك بخير

عربيه نقل اصطدمت بالتاكسي بتاعك

نسيت حالتي والألم اللي حاسس بيه وتذكرت جمله قريني الرابعه عليك دلوقتي عرفت تفسير النصف الآخر من جملته

خرجت من المستشفي بعد اسبوعين عدت شهور وبدأت اتعافي تماما من الكسور والكدمات اللي حصلت لي وبدأت أعيش حياتي بشكل طبيعي ورجعت تاني أشتغل علي التاكسي الجديد اللي اشتريته للأسف حالتي الصحيه مكانتش تسمح لي ان اشتغل شغل آخر والحقيقه مهنتي دي حاببها وبصراحه معرفش غيرها او اتعودت عليها

تقريباً كنت نسيت المواقف اللي جمعتني بقريني لكن مقدرتش انسي جملته اللي قالها هنتقابل تاني !

بعد حوالي سنتين ربنا كرمني وقدرت اجمع مبلغ وقررت اطلع ابويا وامي عمره وصلت بالتاكسي لبيتهم ركبوا معايا

و وصلتهم للمطار سلمت عليهم ومشيت كان فاضل علي ميعاد الطياره ساعه ونص خرجت من المطار وبعد نص ساعه وقفت في استراحه نزلت من التاكسي

دخلت وطلبت قهوه بعد دقيقه لقيت ايد علي كتفي

وسمعت صوت شخص بيكلمني ويقولي :-

” عايز ألحق امي وابويا قبل ما الطياره تقع بيهم ”

#يتبع

ده #الجزء_الاخير من قصتي.. اتمني تكونوا استمتعتوا بها.

بعد ماطلبت منه انه يتجوزني شكله اتغير حزن فجأه وكأنه ماكنش عايزني اطلبها منه. سألته انت زعلت اني عايزه اتجوزك قالي انتي مجنونه ده حلمي في حياتي وبعدها كمان بس!!!!!

كمل في ايه؟؟

الموضوع مش سهل زي ماانتي متخيله انا بقيت في عالم تاني..

انا بكل غضب ولما رجعتلي ماكنتش عارف ده ولما حاولت ابعدك بكل الطرق واتمسكت بوجودك ماكنتش عارف ولما انهيت فكرة خطوبتي لغيرك ماكنتش عارف… بكي😢😢اول مره اشوفه بيبكي بكيت معاه على حالنا وهديت وبدأنا نتكلم قالي انا ظهرت لاني ماقدرتش افضل بعيد عنك اكتر من كده ومارجعتش لاني ماسيبتكيش لحظه لدلوقتي موجود معاكي ليل ونهار لكن خايف عليكي…

من ايه انا طول مانا معاك مش مهم اي حاجه..

عارفه يعني ايه تنتقلي معايا لعالمي ؟؟

يعني هتودعي اهلك واصحابك للابد.. يعني هتعيشي مع كائنات مختلفه عنك… يعني ممكن تشوفيهم وتشوفيني انا كمان بشكل يخوفك. يعني عيشه عمرك ماتخيلتيها…

ليه ماتعيشي معايا هنا ؟؟

هنا انا موجود مؤقت وبعد فترة هختفي.

خلاص انا موافقه المهم نكون سوا.

الانتقال صعب ومؤلم للاحياء!!

موافقه…

طيب عندي اقتراح تتاكدي من قرارك..

قالي انه هيختفي فترة عني ويسيبني اقرر واجرب اني ارجع لحياتي الطبيعيه لو قدرت هو مش هيظهر تاني ويسيبني اكمل حياتي بحريه… بعد اصراره اضطريت اوافق.. عدي الاسبوع الاول من اختفاءه وانا بفكر فيه طول الوقت.. الاسبوع التاني كنت هتجنن واشوفه وكل شويه اشوف الفون يمكن بعت رسالة.. وكمل الشهر كنت خلاص جن جنوني وامتنعت عن الاكل غصب عني مش بإرادتي وببكي معظم وقتي ومش بخرج من اوضتي وكل لما اكون لوحدي انده عليه واقوله لو موجود تعالي لو سمعني رد برساله او اي إشارة. واخيرا كنت طريحة الفراش وده في الاسبوع السادس لغيابه… لحد ماصحيت على صوته جنب ودني بيقولي اصحي حبيبتي انا كمان ماقدرتش ابعد اكتر من كده صحيت وشوفته وعاتبته كتير لكن قال كان لازم اتاكد من قراري لانه مافيهوش رجعه.. وقالي لازم استعيد صحتي لان الانتقال صعب ومؤلم ومش هتحمله بحالتي دي وفعلا خلال 3 ايام كنت احسن كتير…واليوم الموعود النهارده!!!!!!!

ظهرلي وقالي جاهزه وبكامل ارادتك قولته ايوه..

قالي انا هساعدك تنتقلي باقل الم.

غمضي عيونك ومهما حصل اوعي تفتحيهم الا لما اقول مش عايزك تخافي. وفعلا بدأنا مسك ايديه وكان ضاغط عليهم جدااا بشكل مؤلم وقالي غمضي. غمضت وكنت حاسه زي مااكون طايره بس في ريح شديدة جدا بتدفعني زي مااكون مش مرغوب فيا وفي مقاومه لوجودي كنت مرعوبه وسامعه دقات قلبي من الخوف. وفجأة سمعت صوت بيقولي انتي سمعاني لو سامعه حاولي تفتحي عيونك او حركي ايدك. ماكنش صوته وده خوفني بدات افتح عيوني كان الموضوع صعب لما قدرت افتح وماكنتش شايفه حاجه في ضباب امامي وشوفت خيال افتكرته هو بس عرفت انه حد تاني لما سمعت صوته وقالي حمد لله على السلامة اخيراااا وصلتي…

انت مين انا فين ؟؟؟

قالي انتي اسمك ايه قولتله سمعاني كويس اه طيب شيفاني قولتله مش اوي قالي عشان بقالك مده نايمه ماتقلقيش هتبقي كويسه… انا هتصل باهلك عشان افرحهم ويجوا… يجوا فين!!!

احنا فين!!!

ضحك وقالي انتي في المستشفى غرفة الرعاية بقالك شهر ونص في غيبوبة حمد لله على سلامتك.. انا مابقتش مستوعبه حاجه ولا فاهمه لحد مااهلي وصلوا وعرفت اني كنت معاه في وقت الحادث وهو مات وانا اتصبت ومن وقتها في غيبوبه يعني ايه كل ده كان حلم ماحصلش…… بدات استرد صحتي ورجعت البيت ومش مصدقه اللي حصل ده ومسكت الفون اشوف الرسايل اللي عليه وكانت في اول ايام الحادث وصحباتي بيحاولوا يعرفوا عني حاجه وماما كانت رده عليهم…ووصلت رسالة فتحتها وكانت الصدمة… (بحبك) لا 😱😱

…#تمت …

2 من 2التالي
تابع المقال

مقالات ذات صلة

شاهد أيضاً
إغلاق
زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock